کامیون های برقی، کامیون های آینده

 

کامیون های الکتریکی آینده چطور باید باشند؟

این سوالی بود که موسسه ICT  سوئد و شرکت کامیون سازی اسکانیا در نظرسنجی صوتی پرسیدند تا صداهایی را که برای عابران و رانندگان کامیون مناسب بود پیدا کنند.

اجرای تن کیلومتر در ایران و بررسی نمونه های جهانی

تن کیلومتر در ایران و مدل جهانی

اگرچه عضو هیئت مدیره سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تازگی اعلام کرده که « تن-کیلومتر مدل جهانی ندارد و در کشورهای مختلف نحوه اجرای آن متفاوت است و پارامترهای زیادی بر آن حاکم است و به خاطر این پارامترها نمی‌شود الگوبرداری کرد» اما یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا می‌گوید «مدل تن-کیلومتر هم در مقیاس جهانی‌ و هم در مقیاس داخلی مسبوق به سابقه است»

گرانی لاستیک، تولیدکنندگان و واردات

گرانی لاستیک و افزایش تصادفات

نقص فنی همچنان یکی از مهم ترین عوامل تصادفات است. و در این لاستیک های بی کیفیت و دست دوم به طور میانگین ۳۰ درصد در این تصادفات نقش داشته اند. سال ۹۶ تصادف‌های جاده ۱٫۷ درصد رشد داشت و بیش از ۱۶ هزار کشته برجای گذاشت. در این میان گرانی لاستیک نیز رواج کالاهای بی کیفیت میان رانندگان شده است.

چک لیست مدیریت لجستیک در زمان بحران

چک لیست مدیریت لجستیک در زمان بحران

با توجه به قرار گرفتن ایران در شرایط جغرافیایی و منطقه ای ویژه، در این متن به ارایه چک‌لیستی می‌پردازیم که ضروریست قبل از وقوع بحران و در جهت آمادگی برای برخورد آگاهانه با شرایط بحران (از جمله زلزله)، اطلاعات آن تهیه شود.

این چک‌لیست براساس چك لیست مورد نیاز تیم مدیریت بحران سازمان ملل (UN_DMT) تهیه شده است. این تیم عملیاتی در ساختار سازمان ملل متحد وجود دارد و به منظور پاسخ‌های سریع و مناسب در برابر بحران در کشورهای مختلف فعال هستند. دولت‌ها مکلفند اطلاعات این چک‌لیست را تهیه کنند.

ملاحظات لجستیكی عبارتند از جزئیات مسیرهای انتقال و ظرفیت‌ها در مواقع معمولی و در مناطق مستعد بحران و آگاهی از مشكلات لجستیكی خاص كه احتمالاً در انتقال تجهیزات در مواقع بحرانی ایجاد می‌شود.

محدودیت های ترافیکی تعطیلات نوروز

با شروع سفرهای نوروزی سال ۹۷ و به منظور افزايش ظرفيت تردد، تسهيل در عبور و مرور و ارتقاي ضريب ايمني از مورخ ۹۶/۱۲/۲۴ تا پایان۹۷/۰۱/۱۷ محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي عبور و مرور به شرح زير اجرا خواهد شد.

 

الف) ‌محدودیت های کلی

  1. عبور و مرور انواع موتور سيكلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمامي آزادراه ها و بزرگراه ها ، محورهای کرج چالوس ، هراز ،فیروزکوه و سایر محورهايي كه ضرورت ايجاب نمايد ممنوع می باشد.
  2. در تمامي محورهاي برون شهري در ايام فوق ممنوعيت و محدوديت ترافيكي براي انواع تريلر و كاميون اعمال مي گردد،عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني يا داراي مجوز از پليس راهور ناجا از اين امر مستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راههايي اعمال مي گردد كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا مي شود و يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.
  3. تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونتدر تاریخ ۹۷/۰۱/۱۳ در كليه محورهاي برون شهري كشور ممنوع مي باشد.
  4. تردد كاميون هاي حامل كود شيميايي در ايام تعطيلات پايان اسفندماه و نوروز به جز تاريخ هاي ۲۸ و ۹۶/۱۲/۲۹ و همچنين ۴، ۵، ۱۲ و ۹۷/۰۱/۱۳ با رعايت مقررات و ضوابط در جاده هاي سراسر كشور به جز محورهاي هراز و كندوان بلامانع مي باشد.

کامیون‌ها، شرکت های خصوصی سیار

با نگاهی اجمالی به سیستم کامیون داری در اروپا فارغ از تفاوت های بزرگ در نرخ سوخت در اروپا و هزینه های جانبی وسیله نقلیه سنگین (وسایل نقلیه سنگین  در کشور ما بین ۴۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر و لاستیک و قطعات یدکی نیز بین ۹۵ تا ۱۳۵ درصد گران‌تر از اروپا و امریکا بوده اما قیمت سوخت در ایران در حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد قیمت سوخت در سایر کشورهاست) شاهد برنامه ریزی و یک سیستم اصولی هستیم که مانع اتلاف منابع از جمله زمان و سوخت می‌شود و تردد کامیون های یک سر خالی را به زیر یک درصد رسانده است.

تفاوت آزادراه و بزرگراه

تعریف انواع راه در زیربخش جاده ای

  1. آزادراه
    راهی است با روسازی آسفالت یا بتن برای عبور سریع وسایل نقلیه موتوری که معبر رفـت و برگشـت آن کاملاً از یكدیگر مجزا و فاقد تقاطع‌های همسطح بوده، ورود به آن و خروج از آن منحصراً در نقاط معین و محدودی میسر باشد و طرفین آن دارای دیوارهای تـوری یـا بتنـی بـرای جلـوگیری از ورود انسان و حیوان است.

نقش اپلیکیشن های باربری در حمل و نقل

هنوز هم برخی از مالکان کامیون‌ها تمایلی به استفاده از اپلیکیشین‌های باربری نداشته و از فعالیت استارت آپ‌های این حوزه استقبال نمی‌کنند. اما هماهنگی آنها نیاز به زمان دارد و باید فضا را برای این افراد فراهم کرد. فاطمه مقیمی عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران در این باره گفت: استارت‌آپ‌های باری باعث حذف واسطه ها، کنترل تعداد سرویس‌های حمل‌ونقل باری در کشور شده و به میزان قابل‌توجهی این حوزه را مدیریت کرده اند.

طرح کلید به کلید، کلید خورد!

۷۰ هزار کامیون جایگزین خودروهای فرسوده خواهند شد. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در برنامه زنده تلویزیونی مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۰۲ به سئوالات مختلفی پاسخ دادند. ایشان عنوان کردند: دولت طرحی را برای جایگزین کردن خودروهای جدید به جای فرسوده آورده و در این باره با بخش خصوصی جلسه ای داشته است. در همین راستا تلاش خواهیم کرد که سال آینده طرح مذکور را اجرایی کنیم، چرا که از روند فعلی عقب هستیم.

بی برنامگی، دلیل حرکت کند کامیون‌ها در ایران

در کشورهای پیشرفته بویژه اروپا و آمریکا آمار کامیون‌هایی که یک سرخالی رفت و آمد می‌کنند، به دلیل برنامه‌ریزی و داشتن سیستم درست، زیر ۲۰ درصد است، اما در ایران این آمار به بالای ۴۰ درصد رسیده است. احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات در این باره می‌گوید: این تفاوت درصد، به خاطر بی‌برنامگی در سیستم حمل‌ونقل و حرکت کند کامیون‌ها است.